בכתבה שלפניכם נדבר על נושא טיפול רוחק ראייה (היפראופיה), הסרת משקפיים בלייזר, בדיקת התאמה לטיפול, מחירים ועלויות, השתלת עדשות ועוד.

נמצאתי לא מתאים להסרת משקפיים בלייזר, האם יש הליכים אלטרנטיביים עבורי?

טיפול ברוחק ראייה, או בשמו המקצועי – היפראופיה, הוא ליקוי בשבירת קרני האור המגיעות אל עדשת העין וגורם לקושי בראיית עצמים קרובים. רבים נוטים לבלבל בין רוחק ראייה לזוקן ראייה (פרסביופיה), הגורם למבוגרים רבים להזדקק למשקפי קריאה עקב קושי במיקוד בעצמים קרובים. בניגוד לזוקן ראייה המתרחש לרוב בסביבות גיל ה-40, רוחק ראייה הוא לרוב מולד ומאפיין ילדים. רוחק ראייה נובע מגלגל עין קצר, או אי קמירות של הקרנית.

קבלו פרטים נוספים על ההליך המתאים לכם כעת – השאירו פרטים בטופס ונציגי המרפאות המתאימות יחזרו אליכם בהקדם האפשרי.

טיפול רוחק ראייה

בקרב ילדים הסובלים מרוחק ראייה נראה פעמים רבות ירידה ברוחק הראייה עם ההתבגרות, אך בכ-50% מהמקרים יישאר רוחק הראייה גם בבגרות. ילדים עם רוחק ראייה מתקשים פעמים רבות בקריאה ממושכת, או צפייה בסרט, במיוחד בתנאי תאורה לא אופטימליים. תופעות כמו כאבי ראש ורגישות לאור נפוצות אף הן.

הטיפול רוחק ראייה נעשה באמצעות עדשת ממקדת, המסומנת במספר חיובי. משקפיים ועדשות מגע הם פתרונות נפוצים, אך הם מגבילים. הסובלים מרוחק ראייה לרוב חווים תלות רבה במשקפיים או בעדשות המגע, עוד יותר מאלו הסובלים מקוצר ראייה. הקושי בראיית עצמים קרובים מקשה על כל פעולה יומיומית. כיום, ניתן לטפל רוחק ראייה גם באמצעות הסרת משקפיים בלייזר.

לחצו על הקישור וקראו מידע בהרחבה: ניתוח לייזר בעיניים

טיפול רוחק ראייה

טיפול רוחק ראייה על ידי הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך בטוח ומהיר. הטיפול עצמו אורך כ-10 דקות לכל עין ואינו דורש אשפוז. זמן ההחלמה נע בין יומיים למספר שבועות בהם ישנן מספר הגבלות כמו איסור על רחצה בים, או הגבלה בשימוש בסוגי איפור מסוימים. טיפול רוחק ראייה על ידי הסרת משקפיים בלייזר מחולל שינוי משמעותי בחיי המטופלים, אשר היו תלויים תלות כמעט מוחלטת במשקפיים או בעדשות המגע, ולאחריו חווים חופש וראייה מתוקנת.

נשמע מעניין, אבל אני חושש מעט מהליך הסרת המשקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר מרתיעה רבים, החשש לפגיעה בראייה הוא טבעי ומובן. קבלת מידע אודות תהליך הסרת משקפיים בלייזר עוזרת לקבלת ההחלטה. מילוי פרטיך בטופס המצורף בעמוד, הוא הצעד הראשון אל עבר קבלת כל המידע הנדרש. אנו נוודא כי מיטב המרפאות המקצועיות ביותר בתחום יצרו קשר עמך ויענו על כל שאלה בנושא.

טיפול רוחק ראייה על ידי הסרת משקפיים בלייזר –

בטיחות בראש סדר העדיפויות

כ-70% מהאוכלוסייה מתאימים להליך הסרת משקפיים בלייזר. כל הליך הסרת משקפיים בלייזר מתחיל בבדיקת התאמה מקיפה למען בטיחות המטופלים. תהליך הבדיקה כולל אף בדיקה של רופא עיניים ואופטומטריסט. ישנן מספר תופעות היוצרות חוסר התאמה להליך הסרת משקפיים בלייזר כמו אי יציבות במספר המשקפיים, עובי קרנית קטן ביחס למספר או בעיות בריאותיות בעין כמו יובש העין.

עקב הדרישה ליציבות המספר, נהוג לערוך ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר בקרב בגירים מגיל 18 ומעלה, למעט מקרים יוצאי דופן של בעיות בריאותיות בעין.

השתלת עדשה תוך עינית בלייזר

השתלת עדשה תוך עינית בלייזר הוא טיפול אלטרנטיבי להסרת משקפיים בלייזר, המתבסס על טכנולוגיה שונה. כאמור, כ-30% מהאוכלוסייה אינם מתאימים לטיפול הסרת משקפיים בלייזר מסיבות שונות וביניהן טיפול רוחק ראייה במספר גבוה במיוחד. באמצעות השתלת עדשה תוך עינית באמצעות לייזר ניתן לעבור טיפול רוחק ראייה עד למספר 12+.

למידע נוסף ובהרחבה: ניתוחי השתלת עדשות

השתלת עדשה תוך עינית בלייזר מהו בעצם ההליך?

השתלת עדשה תוך עינית בלייזר הוא הליך כירורגי הנחשב לבטוח ביותר אך דורש מומחיות רבה. ההליך עצמו אורך 20 דקות ונעשה בתנאי אשפוז יום כך שברוב המוחלט של הניתוחים, המטופל חוזר הביתה עם סיום הניתוח. תחת הרדמה מקומית נעשה חתך קטן בקרנית דרכו משתילים עדשה מלאכותית המתקנת את הראייה. במידה ויש צורך בטיפול בשתי העיניים, נדרש מרווח של כשבועיים עד חודש בין הטיפול בעין אחת לשנייה.

טיפול ברוחק ראיה על ידי ניתוח קטרקט

קטרקט, או בשמו העברי – ירוד, משמעותו עכירות בעדשת העין. עכירות העדשה קורית לרוב באופן טבעי עם חלוף השנים, אך עלולה להיות בעיה מולדת, או להיווצר כתוצאה ממחלה או חבלה בעין. עקב עכירות העדשה חווים הסובלים מקטרקט ירידה קלה עד קשה בחדות הראייה, ובראיית הצבע (רבים מדווחים על גוון/צללית חומה).

במהלך ניתוח הקטרקט מושתלת עדשה מלאכותית במקום זו העכורה. כאמור זהו הליך דומה להשתלת עדשה תוך עינית בלייזר, אך בניתוח הקטרקט העדשה הטבעית אינה נשארת בעין אלא מוחלפת.

שיפור חדות הראייה לצד טיפול רוחק ראייה בהליך רפואי אחד

ניתוחי קטרקט משפרים את חדות הראייה, אך לרוב, עדיין נדרשים המטופלים להרכיב משקפיים כיוון שהחלפת העדשה אינה מתקנת את רוחק הראייה. טכנולוגיה חדשנית מאפשרת להשתיל עדשות מתקדמות אשר בעזרתן ניתן לפתור את בעיית הקטרקט לצד הסרת הצורך במשקפיים, בהליך כירורגי אחד.

נשמע מעניין, היכן אוכל לקבל מידע נוסף?

בין אם מדובר בטיפול ברוחק ראיה על ידי ניתוח קטרקט, בטיפול ברוחק ראיה (היפראופיה) על ידי הסרת משקפיים בלייזר או בהשתלת עדשה תוך עינית בלייזר, הליכים רפואיים הם עניין למומחים בלבד. על ידי השארת פרטים בטופס המצורף, נוודא כי המרפאות המקצועיות והמתאימות ביותר יחזרו אליך עם מענה לכל שאלותיך. הראייה היא החוש המרכזי עליו אנו נשענים על מנת לחוות את עולמנו. ניתן עוד היום לעשות את הצעד הראשון לשיפורה.

רוצים לקבל מידע נוסף בנושא טיפול רוחק ראייה, מחירים ועלויות לטיפול ? צרו איתנו קשר באמצעות טופס צור קשר שבאתר ונציגנו יצרו עמכם קשר מיד להמשך טיפול ובדיקת כוונתכם.

השירות ניתן ללא עלות וללא התחייבות !!

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.